Povodňové komise
Povodňová komise obce s rozšířenou působností
Předseda: Mgr. Ondřej Výborný
Místopředseda: Petr Kačer
Tajemnice: Božena Křemenáková
Členové:
- Tomáš Bartoníček
- Ondřej Dobrovolský
- npor. Ing. Vítězslav Felcman
- Jaromír Pohl
- Ing. Jiří Prax
- Bc. Petr Vitman
- Marcel Žídek
Činnost
Starosta obce s rozšířenou působností zřizuje povodňovou komisi obce s rozšířenou působností a je jejím předsedou. Další členy komise jmenuje ze zaměstnanců obce s rozšířenou působností zařazených do obecního úřadu a zástupců orgánů a právnických osob, které jsou způsobilé k provádění opatření, popřípadě pomoci při ochraně před povodněmi. V případě souběžné činnosti povodňové komise obce a obce s rozšířenou působností pověřuje starosta řízením povodňové komise obce jiného člena komise. Povodňový orgán obce s rozšířenou působností je podřízen povodňovému orgánu kraje. V době povodně tato komise řídí činnost podle zpracovaného povodňového plánu obce s rozšířenou působností a je oprávněna vydávat příkazy k zabezpečovacím a záchranným pracím.
Zasedání komise
Povodňovou komisi svolává starosta na základě vyhlášení stupňů povodňové aktivity, podle povodňového plánu města, zejména k projednání zásadních záležitostí týkajících se řešení situace a přijetí opatření.
Povodňová komise, která při řešení situace nebo při koordinaci záchranných a likvidačních prací projednává:
- analyzuje vývoj situace a dokumentuje postup řešení,
- podává vedoucímu povodňové komise návrh na způsob řešení, postup při ochraně obyvatelstva a na vyhlášení, změnu nebo odvolání stupňů povodňové aktivity; využívá při tom povodňový plán,
- soustřeďuje informace o stavu sil a prostředků, vede celkový přehled jejich nasazení a rozpracovává návrhy jejich využití,
- organizuje spojení s příslušnými povodňovými komisemi prostřednictvím operačních a informačních středisek integrovaného záchranného systému,
- zabezpečuje informování veřejnosti o přijatých opatřeních a postupu řešení situace,
- připravuje technickou a informační podporu nasazeným silám a prostředkům, vede evidenci finančních výdajů a nákladů na opatření při krizové situaci,
- organizuje evakuaci obyvatel postiženého území včetně zajištění ubytování, zásobování a humanitární pomoci,
- zabezpečuje využívání pracovních povinností pracovní výpomoci a využití věcných prostředků.
Povodňový plán obce s rozšířenou působností
Povodňový plán obce s rozšířenou působností Holice (dále jen ORP), je základním dokumentem pro řízení povodňové ochrany ve správním obvodu ORP Holice. Je zpracován na základě zákona č. 254/2001Sb., o vodách a dalších souvisejících právních norem. Obsahuje popis úkolů a činností pro řízení a provádění opatření na ochranu před povodněmi na úrovni správního obvodu. Povodňový plán je vytvářen s vazbou na systém POVIS.
Povodňový plán ORP je každoročně aktualizován a doplňován v souvislosti se změnami v uspořádání orgánů státní správy, legislativních předpisů nebo vlivem jiných okolností, které mohou vyvolat jeho změny. Dále je základním dokumentem pro rozhodovací a řídicí proces Povodňové komise ORP Holice ve správním obvodu města, kdy v důsledku povodní jsou ohroženy dvě a více obcí správního obvodu, nebo pokud nestačí síly a prostředky povodňových komisí jednotlivých obcí.
Povodňová komise města
Předseda: Mgr. Ondřej Výborný
Místopředseda: Petr Kačer
Tajemnice: Božena Křemenáková
Členové:
- Tomáš Bartoníček
- Ondřej Dobrovolský
- npor. Ing. Vítězslav Felcman
- Zdeněk Meliš
- Jaromír Pohl
- Ing. Jiří Prax
- Bc. Petr Vitman
- Marcel Žídek
Rada může k plnění úkolů při ochraně před povodněmi, zřídit povodňovou komisi, jinak tuto činnost zajišťuje obecní rada. Předsedou povodňové komise obce je starosta obce. Další členy komise jmenuje z členů obecního zastupitelstva a z fyzických a právnických osob, které jsou způsobilé k provádění opatření, popřípadě pomoci při ochraně před povodněmi. V případě souběžné činnosti povodňové komise obce a obce s rozšířenou působností pověřuje starosta řízením povodňové komise obce jiného člena komise.